
Avui els films s’acostumen a rodar en els estudis amb llum artificial,
imprescindible per matisar les ombres i il·luminar les zones que interessa
destacar. En els rodatges a l’exterior també cal disposar de focus o de
pantalles per dirigir els raigs solars cap el lloc on es vol.

1. Direcció de la llum

- Una llum creuada entre dos focus o reflectors sobre un personatge aconsegueix nitidesa en la figura perquè no es produeixen ombres.
- Una llum picada és un recurs expressiu que s’aconsegueix col•locant el focus de llum a sobre de l’objecte i així podem donar a la persona l’aspecte de cansada, per exemple.
- Una llum contrapicada, des de baix, ressaltarà les ombres exageradament, com passa per exemple a les pel•lícules de terror.
- Amb el contrallum -el focus instal·lat de cara a la càmera, d’esquena al personatge que volem gravar- s’aconsegueix transferir un toc misteriós i una imatge poc definida.
- La llum frontal, situada darrera la càmera, tendeix a aixafar o deixar plans l’objecte o persona filmats.
- La llum lateral remarca les siluetes i el contorn, donant més relleu al pla, en deixar una part de l’objecte a l’ombra.
2. Qualitat de la llum

En exteriors, a migdia, amb un sol caient a plom no es pot gravar perquè
els objectes no tenen cap matís i la llum tan forta els difumina, mentre que
les hores preferides per gravar exteriors són la primera del matí o la darrera
de la tarda (l’hora bruixa), i si el terra està mullat molt millor.
3. Llum suau i llum dura

Bibliografia
· https://es.wikipedia.org/wiki/Iluminaci%C3%B3n_en_el_cine· https://sites.google.com/a/iescanet.cat/prova/home/7---il-luminacio
· http://es.slideshare.net/rromero8/la-iluminacin-en-el-cine
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada